מעורבות הפליטים המוסלמים בתקריות באירופה היא שולית

יוסי אשר No Comments on מעורבות הפליטים המוסלמים בתקריות באירופה היא שולית

מרדולין מתריע כי העלייה המשמעותית בכוחן של המפלגות הקיצוניות מימין ומשמאל שרובם מניפים דגלים אנטישמיים ודוגלים באיסור על שחיטה וברית מילה

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סקר עדכני שקיימו בשבוע שעבר איגוד הארגונים היהודיים באירופה ומרכז רבני אירופה בקרב מדגם מייצג מקרב כ – 700 רבנים וראשי קהילות יהודיות ברחבי היבשת, מעלה כי ישנה עלייה במגמות אנטישמיות במדינות מערב אירופה. במדינות מזרח אירופה ניכרת דווקא מגמת ירידה באנטישמיות. הסקר נערך במיוחד לקראת דיון בנושא האנטישמיות באירופה שתקיים מחר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, בראשות ח"כ אברהם נגוסה ובמעמד קתרינה וון, מתאמת מאבק האיחוד האירופי באנטישמיות, ושגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס םאבורג-אנדרסן.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין וסמנכ"ל מרכז רבני אירופה, הרב אריה גולדברג מציינים, כי רבנים וראשי קהילות מצרפת, שוויץ, בלגיה, גרמניה, הולנד וצפון אירלנד מדווחים על עלייה גדולה בגילויי האנטישמיות במדינותיהם. לעומתם, מממצאי הסקר שנערך, כאמור, בכל רחבי היבשת, עולה כי במדינות מזרח אירופה כגון רוסיה, אוקראינה, פולין, הונגריה ובלארוס ניכרת בתקופה האחרונה ירידה בגילויי האנטישמיות. ממצא נוסף שדווח מכל רחבי היבשת מעלה כי מעורבות הפליטים המוסלמים בתקריות – שולית.

מנכ"ל אגוד הארגונים היהודיים באירופה ומרכז רבני אירופה, הרב מרגולין, שפעל במוסדות האיחוד האירופי יחד בשיתוף השליח המיוחד של הנשיא אובמה למאבק באנטישמיות כדי לקדם מינוי מתאם מיוחד לפעילות נגד אנטישמיות במדינות האיחוד, מתריע כי העלייה המשמעותית בכוחן של המפלגות הקיצוניות מימין ומשמאל שרובם מניפים דגלים אנטישמיים ודוגלים באיסור על שחיטה וברית מילה, שנאת מיעוטים וכו', ישפיעו על חיי היהודים ביבשת כבר בעתיד הקרוב לא פחות מגילויי האנטישמיות "הקלאסית". הרב מנחם מרגולין מוסיף עוד כי "מדינות אירופה עסקו בשנה האחרונה במאבק בטרור ואמנם תגברו את השמירה על מוסדות יהודיים אך יחד את זאת, לא נעשתה עבודה משמעותית בחינוך ומאבק באנטישמיות על בסיס שנאת יהודיים אלא רק מאבק בטרור. מה שאומר, שכשהמשלה תחליט שאפשר להוריד את רמת האבטחה סביב מוסדות יהודים (כפי שכבר הודיעה ממשלת צרפת) אנו חוששים שהמצב יחזור לקדמותו".

הרב מרגולין קרא למתאמת מאבק האיחוד האירופי באנטישמיות, הגברת קתרינה וון, להאיץ במוסדות האיחוד האירופי ולכל הממשלות החברות באיחוד, ליזום פעילות חינוכית משמעותית בכל הקשור להגדרת אנטישמיות בכל מדינות אירופה. "בינתיים זה עוד לא קורה מספיק. על הממשלות באירופה ומוסדות האיחוד להוציא אל מחוץ לחוק כל מפלגה קיצונית המקדמת ערכים המנוגדים לחופש הדת וזכויות אדם באירופה. פריחתן של מפלגות אלו תהיה הקו האדום של יהודי אירופה וסיבה נחרצת בעבורנו לקרא ליהודים לעזוב את היבשת" ציין מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה.



0 תגובות